kedd, január 26, 2010

Gaarder Jostein: Tükör által homályosan

Nehéz olvasmány volt, és biztos, hogy még el fogom olvasni. Kell egyszer másodjára is. 
Cecilie egy kislány, aki beteg, ágyhoz van kötve. Egy nap megjelenik az ablakában egy különös szerzet, egy angyal, Ariel. Ettől kezdve sokat beszélgetnek, Ariel az emberi dolgokat szeretné megérteni, Cecilie az angyalokét. Nagyon tetszett, ahogy megpróbálták körülírni, milyen az egyik lét, és milyen a másik nem-lét :) 

Tudtam hogy a kislány végül nem lesz jobban, bíztam benne, még annak ellenére is, hogy tudtam, hogy ez másfajta könyv. Hiszen ez arról szól, hogy az emberi lélek is része az örökkévalóságnak, és erre hogyan és mi módon jön rá Cecilie.

"Mert most tükör által homályosan látunk,
akkor pedig színről-színre;
most töredékes az ismeretem,
akkor pedig úgy fogok ismerni,
ahogy engem is megismert az Isten.
(Pál első levele a korinthusiakhoz 13:12)"

Nincsenek megjegyzések: