szombat, szeptember 22, 2012

Mitch Albom: Öten a mennyországban

Már jó régen kiolvastam ezt a könyvet. Nagy lelkesedéssel vártam, egyrészt szeretem Mitch Albom könyveit, másrészt a témája is érdekelt. A történet egyszerű, Eddie a nyolcvanharmadik születésnapján meghal. Egy kislányt próbál megmenteni a munkahelyén. Eddig egy vidámparkban dolgozik évek óta, sőt egész életében ott dolgozott. Egyedül él már, a szerettei meghaltak. Annak ellenére hogy szerintem szép élete volt, tipikus ember, valamiért mindig elégedetlenkedett. Sok dologért nem is kellett volna. De ezekre lehet hogy csak későn jövünk rá, talán már pont ott a mennyországban. 

Eddie miután meghal, a mennyországba kerül. Ahol 5 ember várja, és szép sorban kiegészíti élete történet, magyarázatot ad, vagy rávilágít dolgokra. Én szeretem egyébként is ha helyére kerülnek bennem a dolgok. Ha mások megmagyarázzák mit miért tesznek. És jó érzés ebben hinni, hogy a mennyországban mindenre meglesz a válaszod. 

Tetszett a történet felépítése, hogy hogyan öregszik Eddie egyre, hogyan áll össze életének képe. Nem csak a mennyországban lévő találkozások, hanem saját maga elbeszélései is segítenek abban, hogy megtudjunk mindent róla.

Igazán szép kép a mennyországról, azt hiszem ha ilyen akkor jól fogunk járni. Szerintem fogom ezt még újra olvasni.

Nem rossz a borítója sem.

Nincsenek megjegyzések: