szombat, augusztus 17, 2013

Robert J. Sawyer: WWW Világtalan 1.

Azt hittem, hogy ez a könyv tetszeni fog majd nekem. Internet trilógia első kötetéről van szó. De valahogy nem fogott meg a történet, sőt a második kötetet csak elkezdtem, aztán mikor lejárt a kölcsönzési idő, visszavittem a könyvtárba, olvasatlanul. 

Mivel a szakmámhoz kapcsolódik a témája, azaz internet és mesterséges intelligencia, nekem kicsit melószaga volt az egésznek. Ráadásul pont ezért számomra néha annyira katyvasz volt a magyarázata dolgoknak, hogy nem is bírtam odafigyelni részekre rendesen.

De mi is a történet. Van egy vak lány Caitlin, aki születésétől vak. Egyszer csak meg keresi egy japán kutató, aki azzal kecsegteti, hogy visszanyerheti valószínűleg a látását. 

A műtét meg is történik, azonban teljesen más történik, mint amit gondolnánk. Caitlin mást kezd el látni a való világ helyett. Valamit, vagy valakit aki egyre okosabb. 

Az első rész kb itt véget ér. Caitlin vívódása, hogy egyáltalán mit hozzon mások tudomására. Szüleinek meggyőzése. Az MI tanítgatása. Mindenféle matematikai fogalmak röpködnek. Egy Asperger szindrómás apa. Hát nem tudom, valahogy nem fogott meg a történet maradéktalanul. Persze a vége fele felfigyel erre más is.

Ott van még másik szálon egy kínai madárinfluenza járvány, és annak eltusolása. Egy orángután meg egy csimpánz videon beszélgetése. Utóbbi baromira hidegen tud hagyni, nem vagyok annyira oda az állatokért. Gondolom ezek majd a következő részekben valahogy összekapcsolódnak, de valahogy nem vonzott a történet egyáltalán. Majd talán egyszer. Nem tudom.

A borító viszont tetszik!

Nincsenek megjegyzések: