szombat, november 05, 2011

Leiner Laura: A Szent Johanna gimi 1. - A kezdet

Tudom tudom, nem vagyok 14 éves. De mégis. Ez a könyv nagyon nagyon tetszett nekem. Egy 14 éves gimis lány naplója. Reni most kezdi a gimnáziumi éveit, a Szent Johanna gimiben. Ez egy francia szakos gimnázium. Az osztály kis létszámú, így könnyen megismerhetjük és megkedvelhetjük a lányokat, srácokat. Már akit persze :) 

Ebben a gimiben minden van, amitől a tanulás mellett legalább kicsit jól érezhetik magukat a diákok. Nem tudom van-e ennyire tökéletes gimnázium, de jó érzés arra gondolni hogy akár lehetne. Azért is közel áll hozzám ez az egész történet a gimi első félévééről, mert én meg angol kéttannyelvű gimibe jártam. Kicsit hasonlít az én sulim erre az egész történetre. Nekünk is rengeteg programunk volt, bár közel sem ennyi. De nekünk is voltak mindenféle hagyományőrző programok, amik évről évre megvoltak. 

Jók voltak azok a gimis évek, még ha akkor nem is feltétlen gondoltam. 
Renivel rengeteg dolog történik az évben, barátokat szerez, beilleszkedik egy közösségbe. Van amiben igazán jó, van amiben nagyon nem. Virág lesz a barátnője, akivel tényleg igazi barátnők, akik a semmiről is órákig tudnak beszélgetni. Milyen ismerős :) 
Én nagyon bírtam a srácok többségét is, már akik igazán szerepeltek a történetben. Arnold a kedvencem, de én Dave-et is baromira bírtam benne, meg Ricsit. De ott van Cortez, Zsolti és a többiek. Mind szerethető figura. De én asszem Arnoldba lennék szerelmes :)
Kingát utálom benne, de persze gondolom ő ezért van :) Nem tudom egyébként létezik-e egy ilyen típusú 14 éves lány... 
Reni szülei is nagyon jófejek, bírom a szövegeiket, meg ahogy Reni kifigurázza őket, hogy hogy akarják érteni és irányítani egy kamasz életét :) 

Tetszik, hogy rengeteg könyv van megemlítve a könyvön belül, hiszen Reni kedvenc tárgya az irodalom, és imád olvasni. Azt is szeretem, hogy Virág meg tehetséges rajzos. Egyszer régen én is rajzoltam :) Azt is bírom, hogy rengeteg a zene beletéve, a sulirádión leadott számokkal tele van a könyv, és vicces mikor felismerek egyet egyet, vagy rákeresek youtube-on, és tényleg van olyan szám, bár sosem hallottam korábban. 

A humora a könyvnek szintén nagyon állat. Egyszerűen fel-fel röhögtem olvasás közben. Aranyosak ezek a gimisek. Jó lenne megszerezni a következő részeket... a második még megvan, de egy ideig nem veszek könyvet, csökkenteni akarom a várólistámat... mármint amik a kisszobában várnak olvasásra :)

Nincsenek megjegyzések: