csütörtök, december 28, 2023

Dr. Lelkes Orsolya: Fenntartható hedonizmus

Ettől a könyvtől nagyon sokat vártam. Egy podcastot hallgattam meg anno a szerzővel, és felkeltette az érdeklődésemet. Minden érdekel, ami egyszerűbb életmódra tanít, ösztönöz, ami segít abban, hogyan érjük ezt el. Valami ilyesmit vártam ettől a könyvtől is, hogy megmutatja az embereknek, hogy lehet boldogan élni egyszerűen is.

Hááát... Elég unalmas és értelmetlen könyvnek találtam. Voltak benne érdekes dolgok, pl a régi filozófusokra és gondolataikra való visszatekintés, és azoknak létjogosultsága ma, de igazándiból semmi újat nem mondott, semmit nem fejtett ki igazán, úgy éreztem csak mindenbe IS belekap. 

Bele volt ebbe végül kapcsolva pszichológia is, a bennünk rejlő archetípusoktól kezdve a drámapszichológiáig... ami értem, ha nagyon messziről nézem, talán kapcsolódok, a boldog élethez, de ahhoz, hogy hogyan ahhoz hogy ne legyen ez méregdrága a földnek már kevésbé. Mert aki jól érzi magát, az nyilván jó, de attól még nem biztos, hogy a jó érzése, a problémái feldolgozása, a lelkének fejlesztése egy úttal a földre is vigyázó embert teremt.

Szóval elég nagy csalódás volt, talán annak aki abszolút nem olvasott az érintett témákról még soha semmit, annak talán ad valamit ez az egyveleg, egy kiindulópontot, ahhoz, ami esetleg érdekelheti.

Nincsenek megjegyzések: