vasárnap, december 12, 2010

Kedvencek - játék

Laura hívott játszani. Nem tudom meg tudom-e ezeket értelmesen válaszolni, de valamit írok :)

01 – A múlt év legjobb könyve: Mármint 2009? És hogy abban az évben adták ki a magyar verziót? Na hát ez az amit nem fogok tudni, hát a csuda tudja egyáltalán hogy melyik könyv pontosan melyik évből való... na de akkor kezdtem a Twilight őrületemmel :) Az biztos 2009, legyen az :)

02 – Több, mint 3 alkalommal olvastad: Nem hiszem hogy volt ilyen. Max kétszer olvastam bizonyos könyveket, mint Szabó Magda Abigélje, vagy a Születésnap, vagy az Álarcosbál. 2x olvastam a Twilight-ot, kétszer olvastam majdnem mindegyik Harry Potter részt.

03 – Kedvenc könyvsorozat: Akkor legyen a legyen a legyen a Twilight? :) (Stephenie Meyer)

04 – A sorozat kedvenc része: Stephenie Meyer: Napfogyatkozás

05 – Boldog leszel ettől a könyvtől: Jane Austen: Büszkeség és balítélet

06 – Szomorúvá tesz: Jane Yolen: Csipkerózsa

07 – Leginkább alulértékelt könyv: Nem tudom...
08 – Túlértékelt könyv: Coelho könyvei, bár ezt most így többesszámban elég rossz leírnom, mivel egyet olvastam csak tőle, de az több mint nem tetszett.

09 – Amiről azt hitted nem fogod szeretni, de végül mégis (és még mennyire...): Amiről azt hiszem, hogy nem fogom szeretni, azt általában nem olvasom el, sem nem veszem kezembe, sem nem veszem meg, sem nem kérem kölcsön, sem nem kölcsönzöm ki könyvtárból... szóval nem tudom. Semmi ilyesmi nem jut az eszembe.

10 – Kedvenc klasszikus: Bulgakov: Mester és Margarita, Jókai regények, Jane Austenek, Orwell
11 – Ami nagyon nem tetszett: Nem lehet múlt idő, mert még nem olvastam ki, de az Anita Blakes sorozat második része nekem túl durva... gyerekeket beleznek ki, vudu papnők lelket tárolnak rothadó testekben, meg ilyenek... hát ez nekem enyhén sokk... még akkor is ha nincsenek is ghoulok meg vámpírok, meg élőhalottak... azért ha kiolvasom még meglátjuk... hátha megváltozik valami...

12 – Amit valaha szerettél, de most már nem: Nem hiszem, hogy van ilyen, még a gyerekkori könyveim közül is volt, amit újraolvastam.

13 – Kedvenc író: Jókai Anna, Stephen King, Jane Austen, Mitch Albom, Anna Gavalda, Görgey Etelka, Jodi Picoult, Sarah Dessen, és tuti tudnék még párat sorolni...bár gyanítom egyet kellett volna. De ha nincs csak egy?!

14 – Kedvenc könyv az írótól: Jókai Annát írtam elsőnek, így tőle a Napok, bár ha a következő kérdések erre vonatkoznak, akkor talán nem olyan jó ötlet ez a könyv :) Mert hát mondjuk leginkább a főszereplőről szól a könyv :) De lehet, hogy csak mondok karaktereket kedvenc könyveimből, végülis senki nem írta, hogy melyikre vonatkozik :)

15 – Kedvenc férfi karakter: Hát Edward! Ki más ;) :-D (Stephenie Meyer: Alkonyat és a többi)

16 – Kedvenc női karakter: Újra kéne olvasnom az az igazság, mert nagyon régen olvastam, és amit mostanában olvasok az általában negatív róla, de én Scarlett O'Harát szerettem nagyon. Meg kéne néznem felnőtt fejjel hogy tetszik.

17 – Kedvenc idézet a könyvből: Nem szoktam idézgetni sehonnan. Mert az valahogy engem zavar, hogy kiragadok egy részt egy könyvből, ami max annak mond valamit, aki olvasta.

18 – Csalódtál benne: Musso: Ott leszel? Sokkal sokkal jobbnak gondoltam.

19 – Legjobb adaptáció: Büszkeség és balítélet, a hosszú változata, a régi Colin Firth-szel.

20 – Kedvenc romantikus: Stephenie Meyer: Twilight - mert szerintem ez romantikus nem vámpíros :) Meg természetesen a Büszkeség és balítélet.

21 – Gyerekkori kedvenc: Tutsek Anna Cilike sorozata, Francine Pascal Az édesvölgyi suli szerelmes ikrei sorozat. Miket nem olvastam :) Persze komolyakat is olvastam, gimiben a Leon Uris könyveket faltam, kedvencem volt a Meghalsz, tengerész! De az már annyira nem gyerek, nem?

22 – Kedvenc saját könyved: Jókai Anna: Napok, még dedikálta is nekem Jókai Anna.

23 – Régóta el akarod olvasni, de még mindig nem került sorra: J. R. Ward FTT sorozat első részét mindenképpen, mert olyan sokan szeretik, muszáj megtudnom, hogy én hova tartozok.

24 - A könyv, amit bárcsak többen olvasnának: Raana Raas: Csodaidők. Ebből kifolyólag nagyon várom hogy majd valamikor olvassam a többi részét is.

25 - A karakter, akivel leginkább tudsz azonosulni: Bella Swan (Stephenie Meyer: Twilight) :) De csalódás leszek ezzel mindenkinek :-D

26 - A könyv, ami megváltoztatta a gondolkodásodat valamiben: iha, nem tudom, hogy van-e ilyen... nem jut eszembe semmi...

27 – Legmeglepőbb befejezés vagy csavar a történetben: Nézegettem, hogy miket olvastam mostanában... annyira nem tudnak engem meglepni... általában mindig kitalálom a dolgokat... Annyira elvont dolgokat meg nem olvasok...

28 – Kedvenc könyvcím: Csodaidők

29 – Mindenki utálta, kivéve te: Nem tudom. Ki az a mindenki?!

30 – Abszolút kedvenc könyv: Csodaidők I.

Hm, játszani hívom Klaudiát, Mónikát meg Dórát, hátha van kedvük írni róla :)

Nincsenek megjegyzések: