vasárnap, december 12, 2010

Sarah Dessen: Tökéletes

Ismét egy Dessen könyv. Tudom, hogy ifjúsági irodalom, de én mégis imádom nem tehetek róla. Azt hiszem nem is a 17 évesek maguk vonzanak a történetben, hanem a szülők, ahogy kezelik, ahogy nem kezelik a helyzeteket. Talán pont ezért érdekel, mert nekem is vannak gyerekeim, és majd meglátjuk én hol szúrom el a dolgokat ;)

Azt hiszem ez eddig a legkedvesebb Dessen könyvem. Ez már igazán jól meg van írva. 

A főszereplő Macy, aki azért jár leginkább Jasonnal, mert tökéletes. És mert ő is az szeretne lenni. De vajon Jason tényleg tökéletes? Egyáltalán nem biztos, sőt talán épp Macynek nem az. 
Macy a nyáron a könyvtárban dolgozik, de egy véletlen folytán megismerkedik a Wish partiszervízzel, ahol mindegyik ember olyan igazi emberi :) Egyik így lökött a másik úgy. De legalább érző emberi lények. 
Macy cipeli magával múltja egy darabkáját, amit látszólag anyja kedvéért fel is dolgozott. De azért persze nem tökéletes a feldolgozás. Macy anyja szintén nem boldogul, bár ő is úgy csinál, vagy legalábbis egy másik utat választott erre.

Ebben a könyvben az tetszett, hogy nem csak Macy problémája, anyukája meg nem értése volt kiemelve, kidolgozva, hanem igenis az anyuka alakja, és hozzáállása is végülis teljesen érthető, logikus volt az ő szemszögéből. Nem csak azt éreztem, hogy basszus, vedd már észre, hogy mi a lányod baja, hanem azt is, hogy neki is igenis volt baja, ami miatt így kezelte a helyzetet.

Nem bírtam lerakni a könyvet, egyszerűen másfél nap alatt kiolvastam. Pedig nem egy vékony könyv. Remélem ír még sok sok könyvet ez a nő, és hiába vagyok dupla ilyen idős, nekem nagyon bejönnek a történetei :)

Nincsenek megjegyzések: