hétfő, szeptember 12, 2011

Christine Nöstlinger: Szép kis család

Ez most nem szokványos, mert nagyon nem az én korosztályomnak való, de ez egy ifjúsági irodalom. 10 éves kor felett ajánlják :) Ott vagyok, nem? ;) Ez a nő rengeteg könyvet írt, és nagyon jó. Szerintem. Nagyon jó olvasni a gyerekek szemszögét is. Hogy mennyivel másabb dolgok foglalkoztatják őket, mint a felnőtteket. 

Van itt egy család, három gyerekkel. És apuka meglép a barátnőjéhez, és elválnak. A gyerekek az első percektől kezdve látnak dolgokat, észrevesznek dolgokat, mert nem hülyék. És milyen jól alkalmazkodnak annak ellenére, hogy ők is meg vannak bántva időnként, hogy nem figyelnek rájuk, hogy felforgatják az életüket. De mégis tudnak pozitívan hozzáállni mindenhez. Megszeretik az új barátnőt, beilleszkednek, elfogadják az új feltételeket így vagy úgy. 

És a végére talán mindenki meg is találja a helyét, és talán mégiscsak egy szép család lesz belőlük. Én ajánlom a gyerekeknek. Tanulságos. De talán még nekem is, mint felnőttnek.

A borító nem rossz. Szeretem az ilyen rajzos képeket. Karli a kedvencem, talán mert ő a lány a családban, és vicces ahogy szerelmes :)

Nincsenek megjegyzések: