szerda, február 02, 2011

Lawrence Block: A betörő, aki Spinozát olvasott

Amikor megszereztem még nem tudtam, hogy ez nem az első kötet a betörős sorozatból. De szerencsére ahogy értettem nem összefüggőek, mármint hogy nem értelmezhetetlenek önmagunkban. 

Ez egy krimi. De egy kis rövid krimi. Nem olyan krimi, aminél ha figyelsz, akkor ki tudod találni, hogy ki a gyilkos, mi történt. Szerintem az egyik fajta krimi az ilyen, a másik meg olyan, hogy kitalálható. Nekem nagyon tetszett ez a könyv, mert nagyon szórakoztató volt, ahogy meg volt írva. Egyszerűen röhögnöm kellett egy csomó dolgon. Főleg azért, mert olyan emberi volt minden mondat gondolat. Tetszett, hogy mentek a párbeszédek, a főhős kimondott valamit, és utána ott volt az igazi gondolata. Pl ilyesmi, hogy valamit mesél neki az orvos, mire ő mondja, hogy "Érdekes." Magában pedig, hogy "Egyáltalán nem volt érdekes." :-D Szóval hogy ugye viselkedünk valahogy, mondunk ki dolgokat, pedig magunkban kicsit sem úgy gondoljuk.

A főszereplő, Bernie ebben a részben már rendes könyvesbolt tulajdonos. (De jó neki, csendben jegyzem meg :-D) De ez nem a legjövedelmezőbb melóhely, és bár felhagyott a betöréssel (gondolom ezekről tudhatnék meg dolgokat az előző részekből, mert ez konkrétan ha jól néztem meg, akkor a negyedik könyv), mégis el tud csábulni, ha arról van szó. És most egy komoly dologról van szó. Egy 1913-as ötcentesről. Vajon hányan akarják megkaparintani?! Egyáltalán kik tudnak róla? Fenyegetés, halál, nyomozás, temetés, betörési ötletek, trükkök, miegymás. A történet pedig jó, szórakoztató. Biztos hogy fogom olvasni a többit is. Ki tudja persze milyen sorrendben sikerül majd :-D

Nincsenek megjegyzések: