szerda, május 10, 2023

Kenneth E. Hagin: Hiszek a látomásokban

Őszintén megmondom sok vallásinak megjelölt könyvet kétkedéssel szemlélek. Valahogy bizalmatlan vagyok ezekkel a könyvekkel. Nem is tudom hogyan került a szemem elé Kenneth E. Hagin könyve, lehet hogy nem is konkrétan ez keltette fel először az érdekődésemet, mégis erre esett a választásom. Talán pont azért, mert mindig is foglalkoztatott az, hogy az Ószövetség tele van prófétákkal, a látomásaikkal, és hogy lehet az, hogy Jézus kereszthalála és az apostolok kezedti ügyködései után ez mintha megszakadni látszott volna. Az ember azt gondolja, hogy a mai internet átszőtte világban, minden információnk megvan, és ismerjük. De talán mégsem.

Az pedig ha valaki tényleg próféta, és látomásai vannak, a mai világban kétségeket szül, annyi a kamu dolog, az átverés. Ez a könyv azonban megmutatta számomra, hogy igenis vannak próféták ma is, csak egyszerűen nem ismerem őket. Ennek biztos oka az is, hogy ezeket hajlamosak vagyunk átverésnek gondolni, meg hogy mégsem ér el minket minden információ, pláne ha valami Istennel kapcsolatos. 

A könyv rendkívül egyszerűen van megírva, semmi bonyolult megfogalmazás, bárki számára érhető az üzet. Nem bíztat semmire, ami valami elvakult vallási kultuszt sugallna, nem akar valamire rávenni embereket, mégis számomra több fontos üzenet volt. 

Másik irányból pedig félelmetes lehet prófétának lenni, biztos én is hasonlóan reagálnék, mint Illés. Inkább elmenekülnék, és nem akarom a feladatot. Azon gondolkodtam egyébként, hogy vajon én, ami nekem van szánva feladat, azt akarom és csinálom? Hajlamos vagyok a kevesebb ellenállás irányába menni, mert nem szeretek vitatkozni, harcolni, küzdeni, de mindent biztosan szépen is lehet, és ez biztosan tanulható is, hogyan ne gázoljunk át másokon, csak hogy a mi akaratunk érvényesüljön. De vajon, nem lenne-e valami, amerre tartanom kellene, de elkerülöm, mert nehézkes az út?

Nincsenek megjegyzések: