csütörtök, augusztus 05, 2010

Jane Moore: Második feleségek klubja

Ezt a könyvet csak tök véletlen vettem. Valami akció keretében vettem, és csak úgy belenéztem a fülszövegbe, aztán megvettem.

Négy harmincas nő életét követhetjük nyomon. Mindegyik második feleség.
Kinek kinek milyen első feleség jutott, kit kell elfeledtetnie, kivel kell megbékélnie, kivel kell megbarátkoznia, ki kap plusz gyereket, ki nem. Mindegyik élethelyzet teljesen életszerű volt nekem, mindegyikbe bele tudtam élni magam, és ami nekik rosszul esett, nekem is rosszul esett, olyan jól meg volt írva. És örültem a végén, hogy ki ki megoldotta a maga módján, de mindegyik a lehető legésszerűbb megoldást választotta. Volt akinek ez tekinthető negatív fordulatnak, de összességében az a tanulsága szerintem, hogy olyat nem szabad csinálni, ami nem jó nekünk, ami nem felel meg. Még ha nehéz is, azt a hátunk mögött kell hagyni, el kell engedni. Majd jön más, majd jön jobb.

Gondolom az ex-ek meg általában tényleg ilyenek, direkt mindenhol keresztbe akarnak tenni a másiknak. Csak hogy belerúgjanak valakibe, mert valami a korábbi kapcsolatban tönkrement. Nem igazán értem, hogy ez miért jó, persze szerencsére nem vagyok első feleség, mármint elhagyott első feleség, ahol a férjnek van egy új. Miért jó nekik megnehezíteni mások életét. És miért jó az, hogy saját magukat is idegesítik az egésszel. Főleg, hogy nem kell összejárniuk bulizni az új feleséggel, nem kell barátnőknek lenniük, akkor meg mit ártják bele magukat az új kapcsolatba, ha van gyerek akkor pedig miért hangolják az új feleség ellen a gyereket. A gyerek nem ettől fogja szeretni vagy nem szeretni az illetőt.

Érdekes könyv volt, izgultam mi lesz a vége, és egyes szereplőkben még pozitívan is csalódtam, hogy a látszólag elég negatív tulajdonságaik mellett mégis normálisak voltak :)

Nincsenek megjegyzések: